Стендап Сьогодні 📢 Канал в Telegram @stendap_sogodni

🤖🚫 Контент вільний від AI. Цей пост на 100% написаний людиною, як і все на моєму блозі. Насолоджуйтесь!

18.02.2023

Навігація як одна з кореневих механік у Morrowind


Why walk, when you can ride?

Одна з визначних та рідких особливостей Morrowind - це присутність навігації як головної механіки. У 2023, після того, як ми бачили Death Stranding, де взагалі вся гра — це перетин місцевості, таке вже не звучить дуже дивно. Але підхід Morrowind інший. Тут фокус на розуміння інструкцій, орієнтацію на місцевості… а також навички користування публічним транспортом!

З першого вигляду, Morrowind - такий самий “відкритий світ”, як і безліч сучасних ігор, взяти хоча б ЇЇ нащадків Oblivion та Skyrim. Так само більшість завдань складається з “йди туди, принеси те”. Але якщо в інших іграх завжди є маркер, що вказує ціль на карті, то в Morrowind маркерів немає — та й взагалі карта рудиментарна. Кожне завдання доводиться спочатку знайти, користуючись приблизними інструкціями, наприклад “йди вздовж східної річки на південь, як дійдеш до озера то печера буде на острові посередині”. Може здатись, що вимкнувши маркери, можна з будь-якої гри зробити те саме. Але справа не тільки в необхідності навігації, а більше в наявності інструментів переміщення та можливості їх опанувати. Саме можливість набуття навичок й робить навігацію приємною механікою.

Як підтвердження тому, що це не випадково: головний квест пронизаний випробуваннями саме навігації. Одне з найцікавіших завдань потребує зі звичної та “цивілізованої” частини карти дістатись у віддалену пустельну зону, куди “метро не ходить”. На інші завдання деколи буквально дають гроші на проїзд.

Про “метро”. Замість типового “швидкого переміщення” по маркерах в Morrowind є справжня мережа публічного транспорту. Для ефективного переміщення по карті краще знати, який маршрут доставить тебе ближче до цілі. Причому зазвичай маршрут буде ще й з пересадками, бо типів транспорту декілька. Та, звісно, треба орієнтуватись, на який зупинці вийти та куди далі йти. На початку гри ми й не здогадуємось про цю “мережу”, хіба що бачимо “зупинку”, але вже на середині експертно літаємо через всю карту, та ще й групуємо завдання подумки так, щоб зробити менше поїздок.

Хоча “літаємо” можна зрозуміти й буквально, бо інший інструмент переміщення — то магічні покращення руху. Закляттями можна прискорити ходу (ніяких коней не потрібно), або взагалі левітувати, в тому числі — перелітати через всю карту. Магія в Morrowind неперевершена. Наприкінці гри чаклуванням можна фактично поламати всі труднощі та обмеження гри, та на навігацію це беззаперечно розповсюджується. (Це, до речі, чудово перекликається з сюжетом, де персонаж буквально стає божеством. Повна людонаративна гармонія!)