Стендап Сьогодні 📢 Канал в Telegram @stendap_sogodni

🤖🚫 AI-free content. This post is 100% written by a human, as is everything on my blog. Enjoy!

06.04.2023

Транспайлери JavaScript та цільова версія мови

JavaScript - це, наскільки я знаю, єдина мова програмування, яка компілюється сама в себе. Це створює унікальні обставини. Ніхто вже багато років не хоче писати на тому JavaScript, який працюватиме в будь-якому браузері (хоча за останні десять років ця планка просто злетіла завдяки зникненню Internet Explorer.) Ні, ми пишемо сучасною мовою з усіма можливостями - async/await, null coalesce і так далі. А які середовища будемо підтримувати — залежить від нашого компілятора, точніше, транспайлера.

Зазвичай налаштування транспайлера за замовчуванням всіх влаштовують, але деколи доводиться робити зміни; так в сьогоднішній версії пакета mailtrap ми за недоглядом втратили підтримку старих версій Node.js.

В TypeScript є опція target, яка вказує, який саме стандарт JavaScript буде підтримувати скомпільований код. Який стандарт обрати — вгадайте сами. (Довідка радить ES6.) До того ж є окрема інструкція по вибору версії для Node.js - Node Target Mapping. От на неї ми й отримали проблеми, бо поміняли ціль з es5 на es2020 та втратили підтримку Node.js старіше за 14.

До речі, на сайті Node.js є сторінка з переліком версій, що ще підтримуються; підтримка версії 14 припиняється наприкінці цього місяця. Але, як бачите, це не заважає деяким командам продовжувати користуватись і старішими версіями.

А в Babel це налаштовується через @babel/preset-env. Це дуже зручно, бо дає вказати не тільки конкретні версії браузерів, які ми хочемо підтримувати, а й просто сказати: “99.9% ринку” чи щось схоже. Далі, чим старіше обрані браузери, тим більше нашого коду буде замінено на спрощений.

На останок, компіляція в іншу мову програмування — дуже поширений підхід. Так роблять майже всі компільовані мови програмування. А саме, компілюють вони в мову C, для якої вже є надійний та перевірений компілятор та пакет інструментів GCC. Генерація машинного коду — складна задача, та простіше перекласти її на GCC, ніж робити це наново.