Стендап Сьогодні 📢 Канал в Telegram @stendap_sogodni
🤖🚫 AI-free content. This post is 100% written by a human, as is everything on my blog. Enjoy!08.05.2023
Як зібрати гаражний VR-комплект за декілька тисяч гривень
…Насправді це моя друга спроба пограти в Alyx. До цього я зібрав собі VR “з підручних засобів” та навіть успішно… Було це ще у 2020-му, карантин, робити не було чого. Ось стисла інструкція:
-
Шолом. Одним з перших способів відвідати ВР був Google Cardboard. Це, попросту кажучи, коробка з картону та пари лінз, у який можна покласти смартфон та, за наявністю сумісних програм, мати справжню віртуальну реальність з нормальним трекінгом голови. Якість зображення залежала від роздільної здатності смартфона, та з айфоном виходило зовсім непогано. В теорії, Cardboard розрахований на дуже короткочасну роботу, тому його положено тримати біля очей руками. Проте вистачає моделей з ременями та поролонками.
-
З усіх Cardboard-програм нам буде цікава iVRy. То є драйвер, що підключає SteamVR до Google Cardboard. В ідеалі, потрібне дротове підключення, для чого в шоломі робиться технічний отвір для кабелю. В принципі, це спосіб гривень за 500 пограти в ігри з VR екраном, тож якщо вам цікаво — то нема проблем спробувати, наприклад, Skyrim VR.
-
Контролери. Розумним було б на цьому зупинитися. Але ж Half-Life: Alyx, як і більшість “справжніх” ВР-ігор, вимагає джойстиків з відстеженням позиції. В мене вже були джойстики від Nintendo Switch - на відміну від типових геймпадів, тут маємо окремий контролер для кожної руки. Тому вони підходять і як ВР-контролери. Це вміє програма Driver4VR - вона перетворює різні пристрої під ВР, в тому числі й джойкони з Switch. Працює це не ідеально, бо джойкони знають тільки свою орієнтацію, а розташування розраховується за допомогою інверсної кінематики. Але жити можна.
-
Room-Scale VR. Для повного занурення нам ще не вистачає відстеження в просторі шолома (а краще вже й рук.) Це теж вміє Driver4VR. Причому зараз він взагалі це вміє з вебкамерою, а тоді треба було роздобути Kinect. Kinect то така приставка для XBox, фактично камера, яка розпізнає положення тіла. Для Кінекта ще треба знайти адаптер, щоб підключати його до ПК. Головна проблема Kinect (принаймні першої версії) - це дуже вузьке поле зору. Треба стояти від камери на відстані 2-3 метри. Зате далі все працює надійно, та у грі стає можливо присідати, нахилятися і так далі.
Озброєний таким комплектом, я пограв може з пару годин. Напевно, розвʼязувати цю задачку було цікавіше, ніж користуватись. Не повторюйте це вдома.