Стендап Сьогодні 📢 Канал в Telegram @stendap_sogodni
🤖🚫 AI-free content. This post is 100% written by a human, as is everything on my blog. Enjoy!28.05.2023
Cyberpunk 2077 - гра наступного покоління, яку підвів її сюжет
По-перше, Cyberpunk 2077 - це красиво
Напевно, те, що більшість знає про Cyberpunk 2077 - останню гру від польської компанії CD Projekt Red, творців Відьмака та GOG - це те, що вона була сповнена багів та погано йшла на старих системах, в першу чергу, на Playstation 4. Що прикро, бо насправді гра вийшла варта уваги.
Я тільки-но пройшов цю гру, та хочу поділитися враженнями після 100+ годин з нею. Щодо швидкодії, то здається, вони багато виправили, хоча в мене на ПК проблем і з початку не було.
Що є видатного в Cyberpunk 2077:
-
Величезний, щільний світ. Він поділений на райони, які кожний мають свій “вайб”, тож валасатися вулицями від завдання до завдання приємно. На жаль, вони пішли з моделлю GTA, тобто місто заповнене випадковими людьми та машинами, та не має стійкого стану. Проте я був вражений, коли ближче до кінця гри натрапив на знайоме місце — колись давно я вичищав базу стервʼятників, а тепер там було мирне поселення. Дрібниця, але хоч щось зберігається. Також, як і в GTA, заходити можна тільки в окремі будинки.
-
Дійсно разюча графіка. При такому масштабі світу зробити ще й трасування променів — дуже круто. Освітлення створює мальовничі пейзажі, як вдень, так і вночі. Якщо не прискіпуватися до кожного багу, то загальне враження чудове. Треба розуміти, що це не просто три квартали якогось Deus Ex, а ціле місто.
-
Декілька можливих стилів гри, з якими цікаво експериментувати та знаходити комбінації. Я починав гру зі скритності та хакерства, потім спробував бути снайпером, а на кінець відкрив навичку “Cold blood”, яка робить можливим “run and gun”. До того, багато різновидів зброї та спорядження. Та, головне, гра збалансована так, що робити все “в лоб” неприємно складно, тому відточування власного стилю гри має сенс.
Що поганого:
-
Найгірше то сюжет та все що з ним повʼязано. Світ Cyberpunk 2077, як і весь жанр кіберпанк, несерйозний. Ніхто не аналізує, що значить для людини відпиляти всі кінцівки та замінити на залізні. Або як живе місто, де вбивство — це абсолютно нормальна, легітимізована річ. Це домовленості світу, та ми їх приймаємо, як є. Але ж сюжет Cyberpunk 2077 максимально мелодраматичний. Герої поводяться, як у Шекспіра. Головному герою в рота пхаються фрази, які несумісні з обраним стилем гри. Та якщо з Відьмаком це проходить, бо Геральт — вже зафіксована особистість, то тут повний людонаративний дисонанс. Моральних виборів у грі майже немає, а геймплей обертається навколо вбивства — звичайних, хоч, може, й морально сірих, людей. При цьому наш герой виставляється протилежністю анархіста, якого грає Кіану Рівз.
-
Решта завдань недостатньо повʼязані між собою. Окрім купки сюжетних ліній, решта це просто окремі “рівні гри”. Прийшов на локацію — виконав — отримав гроші. Тому немає відчуття місця. Я б хотів, щоб у світі були хаби, куди ти приходиш багато разів, та з якими можна поріднитися. Бо я помітив, що за 100 годин гри в мене майже не має місць, які я можу знайти на карті та повернутись туди. Світ яскравий та різноманітний — але в ньому немає за що зачепитись. `
-
Система нагород та предметів не цікава. Майже все, що ти знайдеш у світі — це зброя та одяг. Але не потрібне ані те, ані те. Зброя — випадкова варіація невеликої кількості моделей, так що рідко знайдеш щось новеньке для себе. Одяг — його безліч, але зовнішній вигляд мало що значить у грі від першого лиця. Ефектів одягу, окрім броні, майже немає. Тож виходить, що окрім унікальної зброї час від часу, грі немає чим нас нагородити.
Чи можу я порадити Cyberpunk 2077 сьогодні? Так, якщо ти будеш грати на ПК, та тебе цікавить механічна сторона. Тоді тут є з чим погратись. А от якщо хочеться “Відьмака з кіберімплантантами”, то такого не буде.