Стендап Сьогодні 📢 Канал в Telegram @stendap_sogodni
🤖🚫 AI-free content. This post is 100% written by a human, as is everything on my blog. Enjoy!26.10.2023
Ozymandias: Цивілізація на мінімалках
Виграшний знімок з екрана
Ні, сьогодні буде зненацька про гру, яка захопила мене останній тиждень. Це Ozymandias - мінімалістична стратегія в жанрі 4X, дещо схожа на Civilization, спрощену до рівня трохи складнішого ніж настільна гра. Я завжди губився в подробицях та мікроменеджменті справжньої Цивілізації, а Ozymandias гра саме на мої здібності.
Це не значить, що вона легка. Замість випадкових мап, Ozymandias має набір ручних мап з різних історично-географічних контекстів — як настільна гра. Стартові позиції на них свідомо несправедливі, та є такі, на які я поки неспроможний.
Для виграшу треба виконати ряд цілей або просто захопити світ (що займає в рази довше.) У грі відсутня дипломатія, тож, хоч є “невійськові” цілі, але практично завжди доведеться принаймні захищати кордони. Типовий шлях такий: зайняти стільки землі, скільки встигнеш; розвинути технології; прокачати армію та перемогти сусідів. Гра “одночасно-покрокова”, тобто кожний гравець готує крок одночасно в секреті, після чого розраховується результат.
Єдина точка дотику між гравцями — битви, тож гра набуває найбільшої інтриги саме на останньому, військовому етапі. Для захоплення комірки потрібно два кроки: спочатку відбувається “виклик”. Відповідно, на другому кроці невідомо, чи посуне опонент армію, щоб захистити комірку, чи ні. При цьому та армія в попередньому положенні могла ставити виклик на іншу нашу комірку. Щоб досягти успіху, треба навчитися ставити ворогу дилеми.
Замість юнітів в Ozymandias у тебе є одна чи декілька армій та абстракція “сили”, яка застосовується до всіх армій. Є компроміс: чим більше армій — тим вони слабкіші (за однакового рівня доходів). Тому найвигідніше мати тільки одну армію, так її потенціал найвищий. Але це поки тобі не загрожують з двох сторін.
Системи гри математично прості та не містять випадкового компонента. Відповідно кожний крок можна продумувати з математичною детальністю. Головний важіль — на що витрачати гроші: зростання, розвиток чи силу. У складних сценаріях потрібно детально розкладати дії на кроки та стратегічно обмежувати витрати — якщо розкидати гроші широко, противники залишать тебе позаду.
Ще тут є мультіплеєр та він має бути досить приємним — зокрема тому, що вся гра триває не більше пари годин, а також завдяки одночасному прийняттю рішень. Але я ще його не пробував.