Стендап Сьогодні 📢 Канал в Telegram @stendap_sogodni

🤖🚫 Контент вільний від AI. Цей пост на 100% написаний людиною, як і все на моєму блозі. Насолоджуйтесь!

05.11.2023

Amnesia: The Bunker та жанр "дослідницький хорор"

Закінчив на вихідних гру Amnesia: The Bunker, що вийшла цього року. Вона нагадала мені одну з моїх улюблених ігор - Subnautica. Я б сказав, що ці гри належать до піджанру жахів, який я називаю дослідницький хорор.

Ключовим аспектом дослідницького хорору є опанування оточення. Якщо в класичному хорорі метою є обхід рівня, пошук розвʼязка та просування далі, то в дослідницькому хорорі світ гри не змінюється від початку до кінця. Що змінюється, то це уявлення гравця про оточення, ризики та власні можливості.

Мета гри ставиться максимально широко — наприклад, “втекти”. Ігровий цикл являє собою експедицію - 1) спланувати вилазку з безпечного місця, 2) виконати вилазку, 3) повернутись в безпечне місце з результатами (ресурсами та знанням) та планувати знову. Замість звичайних для хорора “установок” (set piece), тут джерелом страху є постійно присутня загроза та особливо загроза втратити прогрес, бо збереження доступне тільки в безпечному місці.

🤿 Subnautica - це гра, що прикидається класичною пісочницею, але насправді є справжнім хорором, де головний противник — удушення. Бо весь процес гри відбувається під водою, де невпинно вибігає лічильник кисню. А ще є глибина та тиск та неприязна фауна… Якщо такий жанр цікавить, радив би зануритись у Subnautica без спойлерів та подарувати собі просто унікальний досвід дослідження морського світу від сонячного шельфу до тьмяних глибин.

Є ще продовження, Subnautica: Below Zero, але краще почати з першої, бо тут очевидно є припущення, що гравець вже знає що до чого та тому пропущений етап поступового знайомства з механізмами.

🪖 Amnesia: The Bunker так само складається з дослідження лабіринту темних підземних коридорів. Загроза тут банальніше — це бабай, який тебе зʼїсть… але реагує той бабай на галас, тобто ми вимушені бути якомога тихіше. Що не так просто, якщо навіть ліхтарик не світить без брязкучої динамо-машинки. Отже, доведеться балансувати між світлом, темрявою, тишею, гуркотом, та купою перешкод. Окремо мені подобається, що розробники рандомізують зміст, та навіть включили режим де ключові предмети розташовані випадково. Бо типова гра на дослідження — одноразова… далі хіба спідрани.

Які ще ігри з дослідницького хорору я знаю? В Minecraft можна так грати. В режимі виживання точно є ігровий цикл з експедиції за ресурсами вдень та відбудови бази вночі. Ще Dark Souls (перша частина) нагадує, оскільки там світ щільно повʼязаний, без телепортації по ньому доведеться багато разів побігати, а ціль ставиться туманно та її потрібно ще відшукати. (Та й перше проходження DS - неабиякий хорор.)