Стендап Сьогодні 📢 Канал в Telegram @stendap_sogodni

🤖🚫 Контент вільний від AI. Цей пост на 100% написаний людиною, як і все на моєму блозі. Насолоджуйтесь!

21.06.2024

Колір та фарби


Поведінка фарби в житті та на екрані (ілюстрація від Mixbox).

Щільно зайнявся ремонтом, тому не залишається часу ані на роботу, ані на проєкти. Втім, цікавим для мене відкриттям була фізична фарба. Бо веде вона себе зовсім не так, як на екрані.

Я, звісно, все життя стикаюся з кольором: цифровим. Система RGB - найпряміший опис кольору на екрані — перекладається прямо на інтенсивність пікселів. Система HSL - не така пряма, зате як легко з нею коригувати та поєднувати кольори. Навіть з друком все зрозуміло: там система CMYK.

Але фарба себе поводить зовсім інакше; на відміну від пікселів на екрані та крапок в принтері, фарба не є дискретною, а натомість наповнена часточками пігментів. Неможливо “надрукувати пігмент правильного кольору”, тому навіть з цифровими машинами для змішування ми все одно обмежені фізичними властивостями вхідних пігментів.

Ну, тобто звісно, теоретично ми можемо намішати нескінченно багато комбінацій. Але щоб робити це повторювано, доведеться покластись на ті тисячі кольорів, які закладені в можливості машини. В тому й лежить вся складність: фарбу не можна просто обрати за палітрою з 16 мільйонів кольорів.

Замість того доводиться брати віяло зразків… Що мене перед усім дратує у віялі — то обмеженість рухів (порівняно з RGB, де я легко знаю, як додати, наприклад червоного.) Тут допомагає знання системи NCS, в якій кольори вписані в трикутник “чорний — білий — відтінок”. Звісно, можна конвертувати RGB в NCS, але далеко не всі кольори будуть дійсно збігатися.