Стендап Сьогодні 📢 Канал в Telegram @stendap_sogodni

🤖🚫 Контент вільний від AI. Цей пост на 100% написаний людиною, як і все на моєму блозі. Насолоджуйтесь!

22.08.2024

Мова програмування С як основа

Я мимохідь сказав, що серед всіх мов С найважливіша для розуміння компʼютера. Так склалося, що у C особливе положення: це фундамент та спільна база для безлічі інших мов. (А C++ - це зовсім інша мова, а ніяк не просто “доповнення до С”, як може здатися!)

C з першого погляду здається схожим на будь-яку сучасну мову. Тут є функції, цикли, масиви. Структури! Проте все не так, як здається: кожний елемент мови C максимально наближений до машинної реалізації, тож замість зручності використання ми отримуємо близькість до заліза.

Ну, наприклад: масиви в С мають фіксований розмір. Бо масив — це ж просто блок памʼяті: хочеш змінити розмір — виділяй новий блок. Памʼять не тільки виділяється, а й звільняється вручну, що з одного боку веде до купи помилок, а з іншого, відкриває незрівнянну гнучкість.

Структури — це теж просто блок памʼяті, тільки поділений не на елементи, а на поля; причому розташування поля в памʼяті настільки передбачувано, що структурами можна розбирати двійкові файли чи мережеві повідомлення. Це дуже просто: беремо вказівник на масив прочитаного буфера, та призначаємо його вказівнику на структуру потрібного типу. Ось вам і справжній zero-copy (тільки не забудьте не звільнити один з вказівників, бо буде біда!)

А ніякого ООП тут немає. Принцип виклику функцій теж найпростіший: передали аргументи, викликали, отримали результат. Настільки простий, що саме модель виклику C є lingua franca всіх мов: саме через неї Ruby може викликати бібліотеку, написану на Go чи Rust.

За проєкт для вивчення C я б порадив зробити гру або навіть демку. Причому взяти для цього найпростішу графічну бібліотеку raylib та веселитися, як у 1999-му! Або почати з читання вічної та епічної книги “Мова програмування C” Кернігана та Річі. `