Стендап Сьогодні 📢 Канал в Telegram @stendap_sogodni

🤖🚫 AI-free content. This post is 100% written by a human, as is everything on my blog. Enjoy!

20.11.2024

Як я робив 3D-рушій

🎈🐴🧑‍🚀 В далекому 2004 році я писав той самий “другий проєкт”, про який тут згадували в коментарях: а саме, ідеальний рушій для 3D-ігор у вакуумі. На той час я вже трохи наробив ігор на Паскалі, але треба було кудись рости… Тому новий рушій був на С++. Тоді мене в C++ закохала можливість перевантаження операторів та, порівняно з C, можливість ООП (яка й в Паскалі вже була знайома.)

💯 Почав з математики. (Та, як можна уявити, я все хотів писати самостійно.) Лінійна алгебра вона наче не дуже складна, але в реалізації легко заплутатись, бо всі ті формули з підручників потрібно було переписати. (А про юніт-тести я тоді ще й не знав.) Вектори, матриці то ще добре, а от від кватерніонів досі жахаюсь. Кватерніонами робляться оберти в 3D-просторі - про ті оберти цілий айсберг нюансів.

🎥 На базовій математиці будується модель простору. Бо щоб щось показати на екрані, для початку треба визначитись, де камера, та як відносно неї розташовані предмети. Це все купа матриць; матрицями задаються перетворення систем координат. За основу я взяв OpenGL - низькорівневий графічний API. Так от йому подавай матрицю камери та світові координати точок… суцільна математика.

🚛 А далі — що показувати? Обʼєкти та їхні текстури потрібно завантажувати з файлів. Тому я, звісно, сам написав завантажувач з BMP (найпростіший формат графічних файлів, до речі!) та моделей Milkshape 3D (оце вебдизайн!)

🏗️ Зверху того рушію потрібна модель виконання (тобто петля з таймером, кадри, таке інше), інтерфейс (вікна, HUD, шрифти), механізми керування. І це ще ми не дійшли до головного — до гри!

🍰 От і я не дійшов. Попри такий докладний підхід, нічого окрім простих демок я так і не зробив. Та якби зараз собі радив, то почати з “вертикального зрізу”, тобто з простої, але завершеної гри, а потім вже узагальнювати.

🏆 Але я не думаю, що проєкт був повною дурнею. Для програміста писати рушій це найчистіша форма самовиявлення. Плюс, з цим рушієм в резюме я потім знайшов першу серйозну роботу (хоч і зовсім не про ігри, а про веб та PHP.)