Стендап Сьогодні 📢 Канал в Telegram @stendap_sogodni

🤖🚫 AI-free content. This post is 100% written by a human, as is everything on my blog. Enjoy!

29.11.2024

Сталкер 2


Своє, рідне

Що в Сталкері чудово: мальовничі та рідні пейзажі та атмосфера. Відкритий світ, наповнений цікавими місцями. Можна просто вештатись територією, досліджувати памʼятки та час від часу натрапляти на квест, печеру з артефактом, сховок з унікальною зброєю. Але головною нагородою є сам процес та задоволення від відкриття. Сталкер — гра саме про це.

Базова ігрова петля тут відрізняється від традиційної “взяти квест — піти на локацію — виконати — повернутися, отримати винагороду, продати знахідки”, бо ігровий світ великий, а швидкого пересування немає. Більше виходить мандрувати по локаціях та час від часу повертатись на базу.

До того ж в Сталкері майже немає луту на продаж. Та й купувати майже нічого не має сенсу — ти знаходиш більше аптечок, їжі та набоїв ніж можна витратити. Гроші витрачаються на покращення зброї, які не є вирішальними, а також на ремонт, замість якого можна просто знайти щось новіше та крутіше. Чим більше карти дослідиш, тим краще знайдеш зброю та спорядження.

Побічні квести дійсно цікаві (мені запамʼятався один про “гуру”, через поради якого новачки влазять в халепи.) Також сподобались сховки-головоломки: шлях до них змушує поміркувати та приємно дивує.

А головний квест нудний, та не більше ніж просуває нас з локації на локацію. Персонажі та фракції теж клішеві та нецікаві. Старі фракції з першого Сталкера не пояснюються, що принаймні в одному випадку суттєво впливає на розуміння сюжету. Діалогової системи практично немає.

Бої “не чудові, але й не жахливі” (с). З людьми пістолет з глушником поки OP. Як і те, що противники здатні поцілити тебе через найменшу щілину в стіні, аби був line of sight. Але є ще мутанти/монстри… В них (поки?) надвисокий ресурс життя. до того ж більшість з них вступає в ближній бій, а рухливість тут…. не така, як в Doom Eternal. Крутитися та шукати під собою мутанта — нічого веселого. Рятує те, що битися доводиться не так часто. Хоча неуникних боїв з мутантами у квестах вистачає. Думаю, це можна було б виправити тим, щоб мутанти лякалися та відбігали після влучання, а не перли далі, як паротяг.

Про баги та оптимізацію… мені пощастило грати на RTX 4090 через GeForce Now. Та ніяких проблем зі швидкістю я не побачив. Щодо багів, то нічого визначного… окрім того, що в ланці головного квесту зіпсувалася послідовність та зникло “мирне рішення”, коли я вийшов “не тим шляхом” зі стартової зони — світ-то відкритий. Але далі все було добре. Втім, я спокійно ставлюся до персонажів, що палять у противогазі чи “стоять у дивані”.

Взагалі, я просто радий, що Сталкер 2 вийшов та ще й залишився автентичною грою, а не середнячком з лутом, крафтінгом, побудовою баз та деревом прокачування. Хотілося б ще такого ж майбутнього ставлення, як Cyberpunk 2077 отримав від CD Projekt Red. Але наразі святкуймо, бо є чому.