Стендап Сьогодні 📢 Канал в Telegram @stendap_sogodni

🤖🚫 Контент вільний від AI. Цей пост на 100% написаний людиною, як і все на моєму блозі. Насолоджуйтесь!

01.03.2024

Sync та Async: покрокове програмування

Натрапив на цікаве питання: чому ми кажемо синхронний код на той, що виконується послідовно, та асинхронний — якщо рівночасно? Ніби ж навпаки, “синхронно” має значити “в один час”, тобто виклик, наприклад, Promise простою мовою скоріше “синхронний” ніж “асинхронний”..? Спробую пояснити.

Може, я переграв у Baldur’s Gate 3, але виконання рівночасних програм нагадує покрокову гру. Програма складається з послідовних блоків, які виконуються по черзі. (Принаймні, абстракція така — що там насправді відбувається, нам невідомо — процесор, ОС, та середовище виконання всі накладають свої нюанси.)

Як часто ти думаєш про час при написанні? Не час як момент історії, а як розклад виконання. Напевно, при синхронному програмуванні — взагалі ніколи. Хоч кожна інструкція неодмінно займає реальний час. Ми пишемо синхронні програми так, ніби час зупинився. І це просто чудово, бо звільняє нас від всіх труднощів синхронізації (наша програма вже синхронна, вона не потребує синхронізації, тобто злагодження в часі.) Тільки асинхронне програмування змушує нас згадати, що час існує — реальний час, з затримками та чергуванням, а не просто послідовність дій.

…Так само в покроковій грі, зміст кроку відбувається послідовно, але без обігу реального часу поза діями поточного гравця, тобто синхронно. Має сенс?